Budapest- átadták a 4-es metróvonalat, amely a kelenföldi vasútállomást köti össze a Keleti pályaudvarral.
A metró talán az egyik legnagyobb közlekedési vívmány, hiszen az egyik
leghatékonyabb közlekedési eszköz. Gyorsasága és nagy befogadóképessége
kedvelté teszi, így nem csoda, hogy a világ összes nagyvárosában
megtalálhatjuk.
A mi budapesti kisföldalattink...
A világ első földalatti vasútja Angliában, Londonban nyílt meg 1863.
január 10-én. A budapesti volt Európában a második.
A "kisföldalatti" az
államalapítás 1000. évfordulója tiszteletére készült el, és épp a
Millennium évében adták át Budapest polgárainak.
1896. május 4-án került a nagyközönség használatába,
nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is.
" Eleinte 11 megálló volt a végállomásokkal együtt. Ebből 9 a föld alatt, 2
a felszínen. A földalatti a Szépművészeti múzeum mellett bukkant elő a
föld alól. Ez után megállt az Állatkertnél, valamint az Artézi fürdőnél
(ma ez a Széchenyi fürdő). Itt volt a végállomás. Ma is látható az a
gyalogos felüljáró a kacsaúsztató és a múzeum között, amely a vasúti
pálya fölött ívelt át. Ennek is van különlegessége, mégpedig az, hogy ez
az ország első vasbeton hídja. A felszíni állomásokat később
megszűntették, a teljes vonalat a föld alá helyezték."
/forrás:Hőn szeretett Földalattink,részlet /
Városunk egyik ékessége, turistalátványosság, sőt 2002 óta a Világörökség része a teljes Andrássy úttal együtt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése