"Jegyezd meg jól, de ne csüggedj soha, remény, csalódás, küzdelem, bukás, sírig tartó nagy versenyfutás. Keresni mindig a jót, a szépet, s meg nem találni - ez az élet." (Madách Imre)

2014. március 28., péntek

A 4-es metró

    Budapest- átadták a 4-es metróvonalat, amely a kelenföldi vasútállomást köti össze a Keleti pályaudvarral.

A metró talán az egyik legnagyobb közlekedési vívmány, hiszen az egyik leghatékonyabb közlekedési eszköz. Gyorsasága és nagy befogadóképessége kedvelté teszi, így nem csoda, hogy a világ összes nagyvárosában megtalálhatjuk.

 A mi budapesti kisföldalattink...

A világ első földalatti vasútja Angliában, Londonban nyílt meg 1863. január 10-én. A budapesti volt Európában  a második.

A "kisföldalatti" az államalapítás 1000. évfordulója tiszteletére készült el, és épp a Millennium évében adták át Budapest polgárainak.

1896. május 4-án került a nagyközönség használatába, nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is.

" Eleinte 11 megálló volt a végállomásokkal együtt. Ebből 9 a föld alatt, 2 a felszínen. A földalatti a Szépművészeti múzeum mellett bukkant elő a föld alól. Ez után megállt az Állatkertnél, valamint az Artézi fürdőnél (ma ez a Széchenyi fürdő). Itt volt a végállomás. Ma is látható az a gyalogos felüljáró a kacsaúsztató és a múzeum között, amely a vasúti pálya fölött ívelt át. Ennek is van különlegessége, mégpedig az, hogy ez az ország első vasbeton hídja. A felszíni állomásokat később megszűntették, a teljes vonalat a föld alá helyezték."

/forrás:Hőn szeretett Földalattink,részlet /

 

Városunk egyik ékessége, turistalátványosság, sőt 2002 óta a Világörökség része a teljes Andrássy úttal együtt.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése