A rúnákról írták, hogy ezek „az ősi nyelv betűi, a Régi Írás rúnái, amelyekkel a Világokat teremtették.”
A
rúnák az okkult tudás szimbólumai voltak, elsősorban nem a beszéd
hangjainak jelöléseire használták. A titokzatos jelek segítségével a
beavatottak az élet és halál örök titkaiba nyerhettek betekintést.
Az Eddából és a
Sagákból tudjuk azt, hogy a rúnákat hogyan használták gyógyításra. Az
ősi iratok rengeteg különböző varázslatot is feljegyeztek.A rúnajeleket
például ékszerként, védő amulettként hordták. Volt rá eset, hogy
kristályokba vésték a rúnajeleket s a beteg testrészre helyezve gyógyító
hatást tulajdonítottak neki. De nem csak a rúnák ismerőivel volt ez
így. A régi magyar táltosok, tudó emberek ismerték és alkalmazták a
szimbólumok, mértani formák, színek, gyógynövények, ráolvasások, ima,
fohász, hangok, zenék gyógyító hatásait, erőit használták a beteg
gyógyítására.
A régi germán rúnamesterek különféle mágikus
célokra használták őket: gyógyításra, az időjárás befolyásolására,
kardok pengéjébe vésték, hogy tulajdonosaik legyőzhetetlenné váljanak a
harcban, talizmánokra írták, melyek boldogsághoz, vagyonhoz juttatták
viselőjüket. Ezek a rúnavésetek lehettek magányos jelek, jelcsoportok,
értelmes, vagy értelmetlen varázsszavak, varázsmondatok.
Az
emberiség fejlődésével kezdett kialakulni az írás, ennek első formája a
rovásírás vagy ékírás. Mivel a rúnák mindenhol ott voltak az emberek
életében, függetlenül attól, hogy a világ melyik részén éltek, az első
rovásírás jelek félelmetesen hasonlítottak a rúnákra, hiszen abból
indultak ki. Így egyáltalán nem véletlen, hogy a sumer rovásírás nagyban
hasonlít a magyar rovásírásra, sőt az egyiptomi hieroglifákra. Így
történhetett meg, hogy magyar kutatók a hatvanas években jobban olvasták
az egyiptomi piramisok belsejében található hieroglifákat, mint maguk
az egyiptomiak.
A
világon két népre volt jellemző, hogy szinte mindenki tudott írni az
emberek széles tömegéből, ez volt a sumer és a magyar. Az új latin abc-t
viszont csak a papok és íródeákok tanulták meg, ily módon a nép egyik
pillanatról a másikra írástudatlan lett. Azonban a nép magában hordta a
tudást, hiszen az 1848-as forradalom idején a magyarok rovásírással
üzentek egymásnak, a ház falára felfestve jól látható módon, azonban nem
volt senki a labancok közül, aki ezt értelmezni tudta volna.
Ha
az ember a rovásírást alkalmazza, jobbról-balra, pillanatok alatt
megtanulja használni és egy magasztos érzése támad, mintha meditálna,
mintha a Teremtővel levelezne. Ehhez hasonló a magyar női meditáció, a
szakrális ősi motívumok hímzése.
Székelyföldön
paraszti körökben napjainkban is sokszor használják a mezőgazdasággal
kapcsolatos információk rögzítésére az ősi rovásírást. Mikor megkérdik
az idős embereket, hogy miért teszik ezt, a válasz szinte mindig
ugyanaz, ez olyan magasztos érzés és mintha megáldanák saját munkájukat.
Az ősi magyar rovásjelek
A tudomány jelenlegi állása szerint a legősibb rovásjeleket a boszniai
Nap piramisban találták, amelyet szénizotópos vizsgálattal 34ezer(!)
évesre becsülnek.(?) Jelen tudásunk szerint ez a legrégibb ismert
ősírás, ebből alakulhatott ki a többi.
Varga
Géza írástörténész írja a rovásjelekről: „A magyarságnak volt egy
kőkori eredetű ősvallási jelkészlete, amelyet maradékaiban napjainkban
is használunk. Ezek az ősvallás jelei voltak és esetenként rótták,
karcolták, vagy vésték is őket, azaz illik rájuk a "szent véset"
elnevezés.
Az
egykori hieroglifikus jelek az ősvallás - többnyire egyszótagú -
szavait jelölték. Ezeket jórészt ma is használjuk. Egy részük a
címereinken, más részük a fejfákon, továbbiak a fazekas-jelekben, a
legtöbbet pedig a székely rovásírás jelei között találjuk meg.
Minden kultúrkörnek megvan a maga mítosza
arról, hogy a nyelv és az írás miként jött létre. A kínaiak az ábécét
Cang-Csie istennek tulajdonították, akinek sárkányarca és négy szeme
volt. A mítosz szerint az írásjegyeket a csillagképekből, a teknős hátán
lévő rajzolatból, és a homokban látható madárlábnyomokból alkotta meg.
Más
források szerint: Fu-Hszi legendás kínai császár volt, akinek a
Sárga-folyó Sárga Sárkánya elárulta az írás rejtélyét. Ezért nevezik Sárkányírásnak,
ami alatt leggyakrabban a rúnaírást értik. A fenti két állítás nem
zárja ki egymást, hiszen az isten alkotta meg, majd a sárkány őrizte a
titkot, amit azután a császárnak elárult. Egy skandináv történet azt
meséli el, hogy Odin isten hogyan hozta létre a rúna-ábécét, miután
kilenc napon és éjjelen át a világfán függött. A kilencedik napon a
fáról lehulló gallyak bizonyos jelek és szavak rajzolatát adták.
Viszont
még egyszerűbb az ősi székely-magyar rovás ábécé keletkezésének
magyarázata, amely állítólag a pók hálójában fellelhető geometriai
alakzatokból állt össze. Sokak szerint ez volt az első igazi ábécé.
Ennek köszönhető, hogy a pókot tekinthetjük a nyelv és az
írás-mágia tanítójának. A pók lett a mitológia szerint az ősi nyelvek és
az ábécé titkainak az őrzője.
/Forrás Temesvári G.Ősi gyógymódok/
A tudat ébredése /
A tudat ébredése /
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése