A rajzfilm az, ami nincs korosztályhoz kötve, mert egy
gyerekeknek készült filmet, ha az igazán jó, és tele van humorral,
szellemmel, boldogan néznek a felnőttek is. De ez mostanában mintha
hiánycikk lenne. Pedig volt idő - nem is olyan régen - mikor generációk
nőttek fel olyan kedves meséken, mint a kis Vuk története, vagy
együttérző izgalommal nézték, hogy Ludas Matyi igazságot osszon Döbrögi
uramnak. Voltak tehát szép, tanulságos, kedves, szellemes magyar
rajzfilmek.
Negyven éve, 1972 decemberében indult hódító útjára a Frakk, a macskák réme című rajzfilmsorozat.
A történetet ma már mindenki ismeri: egy nyugdíjas házaspár, Irma
néni és Károly bácsi két lusta és szemtelen macskával, Lukréciával és
Szerénkével él egy házban, mígnem Károly bácsi megelégeli, hogy az egyik
cica folyamatosan a kedvenc karosszékére pályázik. Ekkor kerül a képbe
Frakk, a magyar vizsla, aki - a sorozat címének megfelelően - valóban a
macskák rémévé válik, folyamatosan azon dolgozik, hogy megnevelje a
túlságosan is elszemtelenedett jószágokat.
A történet és a figurák Bálint Ágnes fejéből pattantak ki, aki
nemcsak rengeteg mesekönyvet szerzett, de számos klasszikus
rajzfilmsorozaton is dolgozott: forgatókönyvíróként ő jegyezte például a
Mi újság a Futrinka utcában?-t, valamint a Kukori és Kotkodá-t, dramaturgként pedig olyan szériákban működött közre, mint a Mirr-Murr, a kandúr, a Mekk mester, a Kockásfülű nyúl, a Vízipók-csodapók vagy a Pom-Pom meséi.
Ezeken a bűbájos rajzfilmeken generációk nőttek fel, mégsem lehet megunni őket, és a mostani gyerkőcöknek is gyorsan kedvenceikké váltak-válnak
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése