"Jegyezd meg jól, de ne csüggedj soha, remény, csalódás, küzdelem, bukás, sírig tartó nagy versenyfutás. Keresni mindig a jót, a szépet, s meg nem találni - ez az élet." (Madách Imre)

2011. március 25., péntek

Évszakok.....

Johannes R. Becher:

Köszönet az évszakoknak

S ha ezer év az életem,
kedvem mindig feszülve vár,
tavasznak jötte, téged!

Üdvözlégy, szép kikeletem,
szirmok haván fénylő sugár
s te zsongó dalkíséret!

S ha ezer év az életem,
ezerszer új meg új öröm,
ha dísze jő a nyárnak!

Hány drága enyhelyt ad nekem!
Színeidet, nyár, köszönöm
s ezerszer újra várlak.

S ha ezer év az életem,
ezerszer is köszöntlek én,
ősz érkezése, dalban!

A búcsúfényt a bérceken,
a hűs homályt a völgy ölén
s búgásod szélviharban.

S ha ezer év az életem,
ezer telet magasztalok
köszöntő énekemben!

Szűz hó az erdőn, völgyeken
s karácsonyt csendítő dalok
zsongó zenéje bennem.

Így ezer évvel vállamon,
ezredszer újra hirdetem
a változást dalolva,

s úgy dicsérné őket dalom
utolszor, mintha életem
első hálája volna.

Van dal, mely ezer évig él
s elkísér ezer éven át egy népet.
Meg ne állj hát:

ha tavasz, ősz, ha nyár, ha tél,
köszöntsd az év minden szakát
és mondj érette hálát.
/Ford.:Áprily Lajos/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése