"Jegyezd meg jól, de ne csüggedj soha, remény, csalódás, küzdelem, bukás, sírig tartó nagy versenyfutás. Keresni mindig a jót, a szépet, s meg nem találni - ez az élet." (Madách Imre)

2011. szeptember 7., szerda

Az erdő fohásza

"Ha nem találsz árnyékot,
 ne a napot okold, hanem magad,
hogy nem ültettél egy fát"





 Az erdő fohásza


Vándor, ki elhaladsz mellettem, ne emelj rám kezet!
Én vagyok tűzhelyed melege hideg téli éjszakákon,
Én vagyok tornácod barátságos fedele
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől
és gyümölcsöm oltja szomjadat.


Én vagyok a gerenda, mely házadat tartja,
Én vagyok asztalod lapja, én vagyok az ágy, amelyen fekszel,
a deszka, amelyből csónakodat építed.
Én vagyok házad ajtaja, bölcsőd fája...
.koporsód fedele.
Vándor, ki elmégy mellettem, hallgasd meg kérésem:
Ne bánts!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése