"Jegyezd meg jól, de ne csüggedj soha, remény, csalódás, küzdelem, bukás, sírig tartó nagy versenyfutás. Keresni mindig a jót, a szépet, s meg nem találni - ez az élet." (Madách Imre)

2011. június 7., kedd

Ez + Az....

Mese a királykisasszonyról, akit elrabolt a sárkány


Élt egyszer Nekeresd várában egy királykisasszony, akit egy hatalmas sárkány szomorú fogságban tartott. A királykisasszony nehéz vasajtaja előtt hevert a sárkány, úgy őrizte. Jöttek a bátrabbnál bátrabb kalandvágyó ifjak egymás után, hogy megmentsék, de egyiknek sem sikerült. Voltak, akik a vár rémítő külseje láttán már meghátráltak, voltak, akiket a vizesárok átúszása tartóztatott fel. Néhányan eljutottak a vár zegzugos folyosóira is, de ezeket elijesztette a hortyogó sárkány rettentő mérete.

Teltek az évek, végül a királykisasszony megértette, hogy senki sem fogja őt kiszabadítani, ezért elővette a jobbik eszét, gondos számítások után tíz éves
 kemény munkával ásott egy alagutat, amelyen keresztül kimenekült a szabadba és azontúl boldogan élt.



Milyen szép is az, ha az embernek két felesége van, áradozott egy férj a barátjának, miközben békésen üldögéltek vízipipájuk mellett a kávéházban...Himesnél himesebb szavakkal dicsérte annak gyönyörűségét, milyen jó az, mikor két virág annyira másképpen illatozik.A másik csak csodálkozott, azt gondolta hogy a barát sorsa olyan, mintha a Paradicsomban lenne.   Nemsokára ő is vett magának másik feleséget.Ám amikor a nászéjszakáján meg akarta osztani vele az ágyat, az új hitves mérgesen utasitotta vissza: bújj csak szépen az első feleséged mellé. Nem leszek harmadik kerék a kocsihoz. Vagy én kellek neked, vagy a másik.... A férj vigaszt keresve ment volna a az első feleséghez, de az pörölni kezdett vele, ha másik feleséget vettél magadnak mert én már nem vagyok elég jó, menjél őhozzá. A férjnek nem volt más választása, távozott a saját házából és a közeli mecsetbe ment, hogy ott találjon pihenőhelyet magának. Egyszercsak nyilt az ajtó és jött a barátja aki olyan lelkendezve mesélt arról, milyen öröm is két feleséggel élni. "Hát te meg minek jösz ilyenkor  ide?"kérdezte csodálkozva. ....A feleségeim nem engednek maguk mellé, hosszú hetek óta van ez igy. De akkor minden mondtad nekem azt, hogy nincs szebb dolog, mint két feleséggel élni együtt? Amire a barátja röstelkedve válaszolt, olyan egyedül éreztem magam ebben a mecsetben
network.hu
  és szerettem volna ha itt van velem egy barátom is.



..Házaspár a 40. házassági évfordulót ünnepli egy étteremben. Az asztaluknál ott terem egy tündér:    szeretném teljesíteni egy kívánságotokat...  ezen a szép napon.
Feleség: egy világkörüli út....  vele..
Tündér legyint egyet a varázspálcájával, és máris az asztalon.   .. ami az utazáshoz kell.
Férj:   Drágám ne haragudj, de ez egy soha vissza nem térő alkalom...  én egy 30 évvel fiatalabb  feleséget szeretnék...

A feleség és a tündér szomorúan néz, de hát a kívánság.... az  kívánság..
A tündér legyint a varázspálcájával....
de eközben a férj aggastyánná változik..

mert a tündér  is..... nő volt. 






Recept férfiaknak

Bár a férfiak egy dicséretes része, mesterien tud főzni, az agglegények, vagy a házi tündér mellett megőszülő urak nagyobb része nem igen jeleskedik a konyhában. Nemrég olvastam a tojásrántotta receptjét, ami kimondottan az erősebbik nemet kívánja segíteni a reggeli elkészítésében.
Hozzávalók: 4-5 tojás, szalonna, némi fűszer, egy tűzhely, 8-9 edény ( gyakorlattól függően ), néhány doboz sör és 3 löncskonzerv biztonsági tartaléknak.
1: Bontsunk fel egy sört
2: A szalonnát szeleteljük, majd törjük fel a tojásokat.
3: A munkaasztalt ügyesen megbillentve csorgassuk bele a tojásokat az előre alákészített edénybe.
Ahogy a többi hozzávalóval bővítjük, akkor derül majd fény a megfelelő méretre. Gurítsunk le még egy sört. Dobjuk ki az odaégett szalonnát, a tepsit pedig áztassuk be.
Kezdjük elölről.
Verjük fel a...szomszédasszonyt. Amíg ő mosogat, igyunk még egy sört, hogy elég erőt nyerjünk az újrakezdéshez. Nyissuk ki a hűtőt. Miután döbbenten tapasztaltuk, hogy nincs több tojás, semmiképp se essünk kétségbe. Életre szóló tapasztalattal gazdagodtunk, úgyhogy megérdemeljük a löncshúst.
Jó étvágyat hozzá!



network.hu
 
 

Öszeűlt egyszer három öreg barát, és az ifjúság örömeiről, meg az öregség gondjairól folyt közöttük a szó.    Ő jaj, sóhajtott az egyik - bizony az én csontjaim már nem a régiek, régen  úgy futottam mint az agár... most meg? alig vonszolom magam.    Jól mondod, helyeselt a másik...  én is azt érzem, hogy ifjúságom ereje elszszivárgott belőlem, akár a sivatagban a víz.
A harmadik:    nem értelek benneteket  barátaim. Én bizony semmit  nem ismerek abból, amiről ti panaszkodtok. Én ma is ugyanolyan erős  vagyok, mint negyven évvel ezelőtt.Ezt viszont a másik kettő fogadta hitetlenül.De bizony erősködött a harmadik. Úgy van ahogy mondom, és a minap ennek bizonyságát is adtam:  a hálókamrámban emberemlékezet óta van egy súlyos tölgyfa szekrény. Negyven évvel ezelőtt megpróbáltam megemelni,de mit gondoltok barátam, mi történt? Meg se bírtam mozdítani. Tegnap azután eszembe jutott, megpróbálom még egyszer megemelni azt a szekrényt. Nekifeszültem minden erőmmel, de másodjára sem sikerült. Ez viszont  világosan bizonyítja: ma is ugyanolyan erős vagyok, mint negyven évvel ezelőtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése